3 november 2011

ishockey match

Igår tog jag tåget till Kumla vid 11. När jag kom fram for vi å äta och handla. Sen var de att ta vara på tiden vi hinner umgås, vilket int e allt för mycket när han jobbar på dan å tränar på kvällen.
Men när vi hinner vara tillsammans e de bästa som finns!

På kvällen hade D match, Kumla-Tranås, första matchen jag slapp å se på, de var på tiden!
De var jättekul, dom vann 7-2 å han spela riktigt bra!

Jag var på min första ishockey match ever för ungefär två veckor sedan i Örebro med D's familj.
Där spelade Örebro HK - Tingsryds AIF, de var lite varmare i den nybyggda hallen än den här i Kumla..
Jag har aldrig varit intresserad av hockey, men nu blir de ju lite av ens vardag när man nu har en kille som spelar. Hade aldrig i hela världen trott att jag skulle sluta med en hockey spelare, men här e jag nu haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar